Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ern
    Classic
    • 2009
    • 30

    Czujnik temperatury płynu chłodzącego

    Zamieszczone przez szkoda
    Zamieszczone przez Piotr AMP
    Także mam lampki z tyłu w wersji MINT, zakup auta początek sierpnia 2009
    acha, czyli to pewnie zmiana w roku modelowym 2010...
    Ja nie mam :evil: Auto wyprodukowane 12 listopada 2009 roku, MY2010.

    A chciałbym mieć...

    Przypomniałem sobie, że pytałem o to kiedyś gdy oglądałem MINTa w wersji kombi i tam faktycznie oświetlenie w tylnej częsci auta było. Powiedziano mi, że w kombikach występuje, a w liftbackach nie...

    Faktycznie gdy ja oglądałem auta w MINTach w wersji liftback nie widziałem z tyłu takiego oświetlenia...

    Teraz bym już miał, z tego co piszecie. Ech...

    Co do polecanej przez Was lampki - na pewno taką sobie sprawię
    TSI 4x4
  • wojtisek1
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 429

    #2
    Czujnik temperatury płynu chłodzącego

    Zaświeciła sie ostatnio kontrolka silnika , po sprawdzeniu na techuwyszło to co w tytule.
    Furmanka jeździ normalnie, nie przegrzewa się .
    Jakie jest zadanie tego czujnika, sterowanie włączeniem wentylatorów chlodnicy??
    Czy mozna z tą usterką jeszcze kilka dni jeździć czy mus zmieniać ??
    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
    171 KM ; 402 Nm obr/min
    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A wlaczylo sie to z rana, czy w ciagu dnia.


      Jak z rana, to otworz zbiorniczek, wez cos czym mozna oczyscic te dwie elekrody po czym je oczysc i problem juz sie nie pojawi :twisted:

      Albo zamow nowy zbiorniczek w ASO :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • wladit
        Classic
        • 2008
        • 3
        • Octavia III combi (5E5)
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Maicroft pomyliłeś czujnik temperatury płynu chłodzącego z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego który jest w zbiorniczku.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ja mialem to pod ta sama kontrolka

          A czujnik temp jest w bloku po prawej stronie. Tez mialem tego blad, ale zaden blad nie wyswietlal sie na liczniku tylko VAG mowil o zwarciu sporadycznym z masa.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • hermioli1
            Rider
            • 2009
            • 322

            #6
            Wypnij kostkę od czujnika temp. Znajdziesz go z prawej strony silnika w bloku od strony ściany grodziowej, ja miałem ten sam błąd i pomogło przeczyszczenie tej kostki. Jakieś WD40 lub inny specyfik, tylko rób to na zimnym silniku,i wcześniej odkręć korek ze zbiorniczka wyrównującego,celem obniżenia ciśnienia w układzie chłodzącym.Ja tego nie zrobiłem i przy wypinaniu kostki ciśnienie wysadziło przy okazji czujnik.
            W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
            Babka utonęła do góry kudłatką.
            Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
            Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

            Komentarz

            • wojtisek1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 429

              #7
              A jakie jest zadanie tego czujnika oprócz pokazywania temp silnika?? Co odpowiada za włączenie wentylatorów??
              NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
              Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
              Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
              171 KM ; 402 Nm obr/min
              Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

              Komentarz

              • flakum
                Classic
                • 2008
                • 28

                #8
                Ja mialem podobny problem...po tescie vag czujnik temp. zwarcie plusa do masy...cos w tym stylu... jedyny problem jaki zauwazylem to czasami przy nagrzanym silniku jak chcialem zapalic auto swiecie zarowe grzaly, grzaly i grzaly, a podczas zapalania zaswiecila sie na krotko kontrolka bledow...dzialo sie to raz na kilkanascie razy przy starcie silnika....Po wymianie czujnika na nowy, oraz wykasowanie bledu, wszystko dziala jak zloto....Na sam poczatek moze sprobuj uzyc wd40 w celu przeczyszczenia kostki, ktora wchodzi na czujnik, a jak to nie pomoze to tylko wymiana czujnika. pozdro
                trzeba to naprawić!!!

                Komentarz

                • jaroflis
                  Classic
                  • 2009
                  • 6

                  #9
                  Za włączanie wentylatora chłodnicy odpowiada zwykle czujnik (włącznik) wkręcony w samą chłodnicę (chyba jakiś termostat bimetaliczny)

                  Komentarz

                  • wojtisek1
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 429

                    #10
                    I jeszcze jedn opytanie : gdzie dokładnie jest owy czujnik i jak wygląda?
                    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                    171 KM ; 402 Nm obr/min
                    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                    Komentarz

                    • hermioli1
                      Rider
                      • 2009
                      • 322

                      #11
                      Masz tu zdjęcie komory silnika. Czujnik zaznaczony czerwoną strzałką(mniej więcej). Czujnik jest z tyłu bloku silnika pod tym gumowym czarnym wężem. Najlepiej jest zdjąć osłonę górną silnika i odpiąć wąż dolotowy od filtra powietrza. Czujnik zapięty jest plastkową wsuwką. Pamiętaj żeby wystudzić silnik, i odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego co by obniżyć ciśnienie w układzie. U mnie po trzech godzinach postoju płyn był jeszcze gorący. Mam nadzieje że pomogłem.

                      Jakby co to mam czujnik na zbyciu za grosze, nowy, zafoliowany od ASV 2004r.
                      Załączone pliki
                      W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                      Babka utonęła do góry kudłatką.
                      Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                      Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez hermioli1
                        Jakby co to mam czujnik na zbyciu za grosze, nowy, zafoliowany od ASV 2004r.
                        jaki masz ten czujnik? z półokrągłą wtyczką czy kwadratową?
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • wojtisek1
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 429

                          #13
                          krzynol, jeszcze nie wiem. Wezmę się za to jutro , z powodu ogólnie pojętego brakuczasu jeźdże ze świecącą się lampką.
                          Furmanka jeździ normalnie i narazie nic złego się nie dzieje.
                          Można tak ?? Może nie warto wymianieć :lol:
                          NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                          Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                          Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                          171 KM ; 402 Nm obr/min
                          Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10960
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez wojtisek1
                            jeszcze nie wiem
                            nie do Ciebie to było pytanie :lol:
                            z kolegą hermioli1, ustawiam się deal

                            natomiast jeśli chodzi o czujnik to u mnie są takie objawy,
                            po pierwsze wywala mi w komputerze błąd tego czujnika
                            po drugie czasami obroty mi same wzrastają do 1200 na jałowym, a potem same spadają

                            dlatego wymieniam i zobaczymy
                            czujniki są dwa z półokrągłym gniazdem i kwadratowym gniazdem
                            dlatego jak się wyciąga i czyści wtyczkę to warto zapamiętać jaki jest kształ
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • hermioli1
                              Rider
                              • 2009
                              • 322

                              #15
                              krzynol, poszło PW, a mój czujnik wygląda tak:
                              Załączone pliki
                              W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                              Babka utonęła do góry kudłatką.
                              Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                              Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                              Komentarz

                              • wojtisek1
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 429

                                #16
                                może odbiegne od tematu , ale co to jest z prawej strony silnika w obiegu płynu chłodzącego , z trzema takimi elektrodami podobnymi do świec żarowych??
                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Podgrzewanie plynu, ktore dziala podobno przy duzych mrozach, a nie jak temp spada ponizej pewnej wartosci
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • wojtisek1
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 429

                                    #18
                                    Maicroft, czyli narazie nikt nie wie kiedy i przy jakich temp zaczyna podgrzewać??
                                    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                    171 KM ; 402 Nm obr/min
                                    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Kiedys ktos rzucil na forum, ze ponizej -20'C
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10960
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        W zasadzie, stosowanie podgrzewania płynu chłodzącego ma sens w "zimnym" półroczu w krajach skandynawskich. W polskim klimacie warunki włączające takie grzanie występują rzadko. Jako że grzałki posiadają sporą moc - jest to właściwie strata energii...
                                        ale są to są, zamontowane tam są normalne świece żarowe i faktycznie właczą się to
                                        nawet przy -20C
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        Pracuję...